tag:blogger.com,1999:blog-14529542966666924912024-03-14T01:29:30.210-07:00Sociale media in de klasErno Mijlandhttp://www.blogger.com/profile/17904995237020377450noreply@blogger.comBlogger8125tag:blogger.com,1999:blog-1452954296666692491.post-76407877728946586812011-08-10T03:21:00.000-07:002011-08-10T03:21:42.633-07:00knippen in filmIdeaal voor dansdocenten!<br />
Als je een lang dansfragment hebt, waar je een deel van wilt laten zien, hoef je niet eerst meer naar het juiste fragment te scrollen, maar kun je via <a href="http://www.tubechop.com/">www.tubechop.com</a> het gewenst stukje knippen en dus zo klaarzetten. Geen lange voorbereiding meer in je les, heerlijk!Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1452954296666692491.post-21570504458204541612011-08-10T03:17:00.000-07:002011-08-10T03:17:05.650-07:00blogspot voor ICC cursusHet idee is om een blog te maken voor en van de deelnemers aan de ICC-cursus om onderling in gesprek te gaan over cultuureducatie in het primair onderwijs en hoe dat vorm te geven. <br />
Zij kunnen verslag doen van hun ervaring op hun eigen school, elkaar vragen stellen en helpen, informatie uitwisselen, inspireren.<br />
<br />
De docent zet op de blog informatie over werkwijzes, formats, voorbeelden. Daarnaast stuurt zij de manier waarop het blog gebruikt wordt (richtlijnen, kader) en zij geeft feedback op de verslagen van de cursisten.<br />
<br />
Nodig: de cursisten maken bij het begin van de cursus een gmail-account aan. Op school hebben de cursiten toegang tot internet, met geluid en mogelijkheid om materiaal te oploaden (let op: kindbeveiliging maakt dat soms onmogelijk).<br />
<br />
Onderlinge communicatie tussen de lessen in kan gemakkelijk verlopen. De informatie is voor alle cursisten altijd beschikbaar. Het proces dat de cursisten doorlopen wordt zichtbaarder, en is daarmee meer te delen en feedback op het goeie moment is mogelijk.<br />
Risico: hoe werkt het voor de mensen die niet zo gemakkelijk schrijven.<br />
Het werkt om deelname verplicht te maken, met deadlines.Unknownnoreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1452954296666692491.post-31002576582939304692011-08-10T03:11:00.000-07:002011-08-10T03:27:21.554-07:00aviary image editor bevindingen<div>Eddy en Wilco wilden met de image editor van aviary een foto montage maken. Ter verkenning van de mogelijkheden zochten we een landschap waar we een boer in wilden monteren.</div>Wilco en Eddyhttp://www.blogger.com/profile/16558173044627899800noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1452954296666692491.post-36305318166872525482011-08-10T03:07:00.000-07:002011-08-10T03:15:41.116-07:00ontdekking van vandaag<div>Vandaag heb ik geleerd hoe je via google documenten kunt delen en tegelijkertijd eraan werken. Dat wist ik dus nog niet.</div><div>Nadeel is dat iedereen een gmail account moet hebben, je kunt niet met verschillende mailadressen werken. Maar voordeel is dat je wel snel documenten kunt wijzigen met elkaar.</div>Clarahttp://www.blogger.com/profile/00488791433455787996noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1452954296666692491.post-52922769684883653322011-08-10T03:01:00.000-07:002011-08-10T03:01:00.940-07:00Projectgroep op social media<div>
<div>
Voor het MBO-Cultdock project 'Fatale roem' - waarbij het leven van bokser Cor Eversteijn in kaart wordt gebracht- kan social media worden ingezet om foto's en video's die tijdens dit project worden gemaakt te delen met zowel de deelnemers als buitenstaanders. </div>
<div>
</div>
<div>
Eerste ingeving was het gebruik van Flickr, maar het delen van een account bleek niet makkelijk, dus ongeschikt. Tumbler; ook ongeschikt, want ook hier konden wij geen account-deel mogelijkheid vinden. Conclusie; hoewel misschien niet erg vernieuwend, toch weer uitgekomen bij Facebook. Wat we willen kan hiermee prima, namelijk tekst, beeld en video met elkaar maken en delen. Zowel deelnemers als buitenstaanders kunnen gemakkelijk participeren wanneer zij beschikken over een Facebook account. </div>
</div>
Gabyhttp://www.blogger.com/profile/02480417486568743085noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1452954296666692491.post-92190988328421174662011-08-10T02:59:00.000-07:002011-08-10T03:14:00.281-07:00leren met soundclaud.com<div> </div><div><a href="http://soundcloud.com">http://soundcloud.com</a></div><div> </div><div>Piano leerlingen.</div><div>ondersteunend muziek les.</div><div>Een speel opdracht op de piano opnemen en plaatsen op soundcloud. </div><div>De docent kan tussentijds commentaar geven op het gespeelde stuk.</div><div>In de les kunnen leerlingen naar elkaars stuk luisteren en kijken of er op het internet andere vertolkingen van dit stuk te vinden en te beluistreren zijn.</div><div>Op soundclaud kunnen leerlingen elkaar verwijzen naar andere muziek stukken en commentaar op elkaar geven. De docent kan ook een inspiratie pagina maken waar mooie stukken op staan.</div><div> </div>elisehttp://www.blogger.com/profile/12695921875317037498noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1452954296666692491.post-90240247873702096892011-08-10T02:57:00.000-07:002011-08-10T03:14:00.306-07:00Het nieuwe muziekkanaal rafkapaan op Youtube!<div>Rafkapaan heet het nieuwe Youtubekanaal van musicus Roeland.<br />Op dit kanaal geeft hij de komende tijd handige tips over het bespelen van de saxofoon.<br />Roeland geeft zelf muziekles. De bedoeling is dan ook dat zijn cursisten ook dit kanaal gebruiken om muziekfilmpjes op te plaatsen en vragen te stellen over de saxofoon.<br />Wil je het kanaal bekijken ga dan naar<br /></div>annablogthttp://www.blogger.com/profile/04061386932262311138noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-1452954296666692491.post-48551250195949825132011-04-16T05:49:00.000-07:002011-04-16T06:19:28.465-07:00Brainstormen met EdistormEen team van de school gaat mee fietsen met de <a href="http://www.opgevenisgeenoptie.nl/">Alpe d'Huzes</a>. De teamleden gaan zes keer de Alpe d'Huez op fietsen om geld in te zamelen voor het kankerfonds. In het kader hiervan gaan leerlingen per klas een activiteit bedenken om geld in te zamelen om de teamleden te sponsoren. Ze mogen hieraan een dag besteden. Om ideeën te genereren, doen ze een brainstorm in <a href="http://www.edistorm.com">Edistorm</a>. Hierin plaatsen ze niet alleen al hun ideeën. Ieder krijgt ook tien stickertjes om de ideeën van anderen te waarderen. Aan het eind van de brainstorm is bekend welk idee de meeste stemmen heeft.<br />
<br />
Leerlingen brengen hun ideeën in in eigen tijd, op school of vanuit thuis. De docent nodigt ze per e-mail uit om mee te doen. Belangrijk is om een tijdpad te maken, zodat iedereen weet wanneer de ideeën moeten zijn ingeleverd en gewaardeerd. Maak ook afspraken over het minimale aantal ideeën dat iedere deelnemer moet leveren. Motiveer eventueel door voor het beste idee een klein prijsje ter beschikking te stellen.Erno Mijlandhttp://www.blogger.com/profile/17904995237020377450noreply@blogger.com0